Mail Marketing tüketicilere doğrudan e-posta yoluyla ulaşmanın bir yoludur. Dijital pazarlamanın en eski üyelerinden biri olmasına rağmen, hala en yüksek dönüşüm oranlarına sahip dijital pazarlama kanallarından biri olduğunu söyleyebiliriz. E-posta kampanyaları, müşterilerinizle etkileşim kurma, satış yapma ve marka bağlılığı yaratma açısından diğer kanallara göre nispeten daha ucuzdur. Ayrıca doğru stratejilerle kullanıldığında işletmeniz için çok verimli bir pazarlama aracı haline gelebilir.
Dünya nüfusunun üçte birinden fazlasının bir e-posta hesabı var.
2016 verilerine göre günde ortalama 240 milyar e-posta gönderiliyor. Bu sayı 2009 yılında 1,4 milyardı.
Ortalama bir ofis çalışanı günde 121 e-posta alıyor. Bu e-postaların ortalama %49,7’si spam e-postalardır.
2012 yılında mobilden gelen mail açma oranı %21 iken 2016 yılında %68’e ulaşmıştır.
Otomasyonla gönderilen e-postalar, manuel olarak gönderilen e-postalardan %320 daha fazla gelir sağlar. (Örneğin bir e-ticaret sitesinde alışveriş sepetine ürün ekleyen ancak siparişini tamamlamayan kullanıcılara sepetlerinde ürün olduğunu hatırlatmak için otomatik e-posta gönderilmesi)
Pitchbox ve Backlinko’nun 2019 yılındaki 12 milyon e-postadaki analiz sonuçlarından biraz bahsetmek istiyorum. Sonuçlar şu şekilde;
Gönderilen e-postaların yalnızca %8.5’i yanıt aldı.
Uzun konu başlıklarına sahip e-postalar, kısa olanlara göre %25 daha yüksek yanıt oranına sahiptir.
Aynı kullanıcıya birden fazla e-posta göndermek, yanıt alma şansını artırır.
Kişiselleştirilmiş konular yanıt oranlarını %30, kişiselleştirilmiş e-posta içerikleri yanıt oranlarını %32 artırır.
Mailchimp, Sendgrid, Sendinblue gibi mail pazarlama araçlarının bloglarını takip ederek e-mail pazarlama hakkında daha fazla bilgi edinebilir ve başarılı örnekleri görebilirsiniz.