İçerik Pazarlama

İçerik Pazarlamasının Amacı; etkin ve sürekli içerik paylaşımı ve derleme yoluyla müşterileri etkilemek ve söz konusu müşterilerle sürdürülebilir bağlar kurmak. İçerik pazarlaması, müşteri davranışını değiştirme ve iyileştirme fikrine dayanır.
Kısacası; İçerik pazarlaması, müşteriler ve potansiyel müşterilerle satış yapmadan iletişim kurma sanatıdır.
İçerik pazarlamasında ürün ve hizmetlerinizi müşterinin gözüne sokmak yerine müşterilerin konuya daha fazla hakim olmasını sağlayacak bilgileri paylaşmak esastır.

Bahsedilen içerik stratejisinin özü; Buradaki fikir, işletmeler olarak, müşterilere tutarlı, sürekli ve değerli bilgiler sağlamaya devam edersek, bizi işleri ve sadakatleri ile ödüllendirecekleridir. Ve bu fikir, sürecin sonunda sizi ve tutarlı iletişiminizi ödüllendiren alıcılar tarafından sıklıkla onaylanır.

P&G, Microsoft, Cisco Systems, John Deere gibi dünyanın en güçlü pazarlama şirketlerinin İçerik Pazarlamasına büyük önem vermesi tesadüf değildir. Büyük şirketlerin yanı sıra küçük işletmeler ve tek kişilik işletmeler bile İçerik Pazarlaması yapar.

Geleneksel Pazarlama ve İçerik Pazarlama Kıyaslaması

Geleneksel Promosyon
“Geleneksel promosyon” promosyonlarımızın ihtiyaçlarını anlıyoruz; Televizyon, radyo, dergi reklamları, afişler, bilboardlar aracılığıyla bize verilen marka ve iştir. Geleneksel tanıtım aracı veya uygulama planı geliştirme istemiyorsanız; Alanınıza uymasalar bile ilginiz hiç gözlemlenmeyecektir. Boyut, bir şeyi yetiştirmek veya sizi bir tahminde bulunmakla, satın almak için anlık bir motivasyon yaratmaya çalışmakla ilgilidir. Televizyona çıktığımızda ya da zamanda yolculuk yaptığımızda, dikkatimizin bu basit küçük anlık görüntüleri dikkatimizi çeker.

Geleneksel Pazarlama Özellikleri
Müşterilerin gözünden malları dağıtıyorsunuz ve kafalarından yıpranıyorsunuz. İlgiyi bir süreliğine tutmak için kısa. Değerli bir şey sunmak yerine, rahatsız ediyor. Özellikle, korumalar uygulanabilir hale getirilemez.

İçerik pazarlama
Dikkatinizi çeken ve çevrimiçi tarama deneyiminizi kesintiye uğratan ve sizi başka bir sayfaya tıklamaya iten son İçerik Pazarlama örneğini düşünün. Bu içeriği okurken ne düşündünüz ve hangi işlemi yaptınız (Linke tıkladınız mı? Ürünü satın aldınız mı? Yoksa içeriği kapatıp göz atmaya devam mı ettiniz?)? Çoğu zaman maruz kaldığımız İçerik Pazarlama örnekleri kendi davranışlarımızın ve ilgi alanlarımızın sonucudur ve bize alakalı ve değerli bilgiler vererek dikkat çekerler. Bu, içerik pazarlaması ile dikkat çeken ve bizim onayımız olmadan hiçbir değer sağlamayan geleneksel tanıtım arasındaki en büyük farktır.

İçerik Pazarlamasının Özellikleri
Müşterilere değer katar ve markaya olan bağlılığı artırır. Müşterileri bloglar ve videolar aracılığıyla bilgilendirir. Bu bilgi süreci aynı zamanda gelecekteki satın almaları da motive eder.

Sadece blogunuza yazarak bile potansiyel müşterilerinizin ve mevcut müşterilerinizin dikkatini çekmeniz mümkün. Multimedya formatları sayesinde farklı segmentlerin dikkatini çekmenize ve farklı segmentlerle etkileşime girmenize olanak sağlar. İçeriğinizin viral hale gelmesini ve kendi kendine dağıtılmasını mümkün kılar.