Eticaret Başarı Hikayeleri

Amazon
Her zaman Amazon’dan bahsetmeyelim ama kimden bahsedelim: çünkü ilk ve en başarılı e-ticaret işletmelerinden biri. Taraflardan yararlanan bir sahipler pazarının yanı sıra Amazon, Prime üyeliğinden ve Amazon Web Services ve Zappos.com gibi Üçüncü Taraf yan kuruluşlarından da ana dallara sahiptir.
Amazon’u başarılı yapan nedir?
Çok satan yazar ve Bryan Eisenberg geçenlerde Be Like Amazon: You Can Make a Lemonade Stand (Jeffrey Eisenberg ve Roy H. Williams tarafından yazılmıştır), Amazon’un Başarısına 4 Öğe hakkında konuştu.

Bu öğeler:

Müşteri Odaklı Olun – %100 kendi kuralınız ve amacınız. Müşteri olun, onları dinleyin, mutlu olacakları bir satın alma yapın.
Yaratıcı Olun – Amazon zaman deneyleri yapar, AB teknolojisini kullanır ve alışveriş geliştirmenin özelliklerini değerlendirir.
Müşteri Deneyimine Odaklanma – Bryan’a göre, “Amazon harika bir deneyim sunan ve insanların mağazalarından alışveriş yapmasının veya ürün iade etmesinin ne kadar kolay olduğu bir site olmak için her şeyi yapacaktır. Mağazadaki küçük detay, onu orada olmaya hevesli ve heyecanlı kılmak için tasarlandı.”
Sürekli İyileştirme ve Optimize Etme – Amazon buna iyi bir örnektir. Şirketlerde ve müşteri zaman alanında, depolama, operasyon, pazarlama ve pazarlamada hemen hemen her ürünü kullananlar.


Zappos
Zappos Las Vegas, NV, çevrimiçi bir ayakkabı ve giyim perakendecisidir. Şu anda Amazon’a ait, elbette başarılı olacağını söyleyebilirsiniz, ancak yine de bir göz atmaya değer.
Zappos’a güvenmenin sırları;
Zappos, müşteri hizmetleri ile ünlüdür. Örneğin, diğer üyeler önce çağrı merkezinin aramayı bitirmesini ister. Zappos teslimatı için bir şekilde telefonda kullanılması gerekiyordu. Zappos, bir müşteriyle telefonda yapılan 10 saatlik bir görüşmeydi.

Bu formattaki tüm ürünler yansıtılır. Bir ayakkabıyı müşterilerin önünde saklamanın nasıl olacağı konusunda iyi durumda olmayı umursamıyor. Hatta müşterisiyle kısa sohbetler bile yapıyor. Bu, geriappos as z sadakatine %100 güvenebileceğiniz anlamına gelir. Bir yılı dolduran müşterilerin alışveriş oranı 2.3’tür. Bu harika bir oran.

Trendyol
Trendyol e-ticarette en yüksek satılma şansına sahip. Bu dev online pazarı nasıl büyütebileceksiniz;
100% alıcı
İlk kez sorgusuz sualsiz iade ve mal alıcısı
Zamanında pazarlama hamleleri. (İsimsiz markasız veya şov, kendi tasarımınızı kendi tasarımınızı gösterirken, tüm satış ürünleri markalı ürünler satmaktadır)
Kendi markalarını yarattı.
Her zaman ilerlemeyi ve teknoloji eklemeyi içerir. Mobil olarak yapılacaktır.
Üyelerini asla hayal kırıklığına uğratmadı. gözünü kaybetmeyi göze alabilen ama asla bir müşteriyi kaybetmeyi göze alamayanlar.
Televizyon reklamlarını kalıcı hale getiren ilk kişi Trendyol oldu. E-ticaret firması Tozlu.com’da ilk kez yoğun ve sürekli TV reklamları yapıyor olsa da Trendyol verimli bir şekilde kullanılabiliyor. Rakiplerini küçümsemedi, doğru yapılanları iyi gözlemledik.