Arama Motoru Reklamcılığı

Arama reklamları, genellikle sponsorlu bağlantılar etiketiyle, arama motoru sonuç sayfalarında görünen reklamlardır. Sayfanın üstünde veya altında görüntülenebilir. Bu reklam modeli, tıklama başına ödeme sistemi ile çalışır. Başka bir deyişle, reklamlarınızı görüntülemenin size maliyeti yoktur, reklamlarınıza yapılan tıklamalar için ödeme yaparsınız.

Anahtar kelimeler ve teklifleri, SEA’nın kalbinde yer alır. Teklifler, ilgili sorgularda görünme sıranızı belirleyen temel faktörlerden biridir. (bir başkası için bkz: kalite puanı) Her bir anahtar kelimenin farklı bir TBM maliyeti vardır. Bazı anahtar kelimeler için tıklama başına maliyet 0,05 kr olabilirken, diğerleri 50 TL olabilir.

PPC ve SEA arasındaki fark;
PPC reklamları sadece ücretli reklamlardır. PPC reklamları, arama motoru reklamlarını içerir ancak bunlarla sınırlı değildir. Yandex, bing gibi arama motoru reklamları da PPC reklamları kapsamındadır. Hatta Facebook, Instagram gibi kanalları da bu gruba dahil edebiliriz.